Registrace do katalogu firem – přínos a postup

K podchycení většího počtu návštěvníků vašich stránek vám poslouží jejich celková optimalizace, neboli SEO. V článku si ukážeme, jak oslovíte potenciální klientelu prostřednictvím linkbuildingu – konkrétně pomocí registrace do katalogu firem na nejprestižnějších vyhledávačích. Ukážeme si správný postup a vysvětlíme si pozitivní vliv této práce na viditelnost vaší online nabídky.

Registrace do katalogu firem – Firmy.cz

Abyste zlepšili dohledatelnost vašeho webu na internetu, neváhejte si vytvořit firemní profil v populárním českém katalogu Firmy.cz. Patří totiž jednomu z nejpoužívanějších domácích vyhledávačů Seznam. Základní zápis je pochopitelně zdarma a v případě, že se vám osvědčí, můžete přejít na placenou verzi. Proces registrace do katalogu firem není složitý. Nejobtížnější bývá vymyslet výstižný popis vaší činnosti; je nutné ho shrnout zhruba do tří úderných vět. Přesný počet slov je uveden přímo v registračním formuláři.

Díky evidenci do tohoto katalogu se stručné představení vaší společnosti včetně adresy mateřského webu objeví také na Mapy.cz. Lidé se tak při plánování cesty a orientaci v dané lokalitě snadno dozví o existenci vaší fyzické provozovny. Proto nezapomeňte připojit i vaši otevírací dobu. Dále by vás měl Seznam více nabízet i v případech, kdy lidé prohledávají síť pomocí fulltextového okénka. Zároveň si při registraci vytvoříte takzvaný zpětný odkaz. Sám o sobě z vás hvězdu internetu sice neudělá, ale společně s ostatními externími linky vám zajistí více frekventovanou pozici ve vyhledávači.

Přidejte si link na Odkazy.seznam.cz

Dalším místem na Seznamu, kam mohou někteří z vás umístit odkaz vedoucí na soukromé webovky, představují Odkazy.seznam.cz. Rozhodujícím kritériem je obsah užitečný pro koncového čtenáře, který není výhradně komerční. Najdete tu různé kategorie od cestování, přes erotiku, zdraví, sport až po denní tisk. Klikněte si na tu vaši a v ní pak dále využijte podkategorie k upřesnění vaší činnosti.

aby byl Nejnáročnější opět bude příprava výstižného názvu vaší stránky a její stručný popis tak, aby byl atraktivní pro uživatele. Vyhněte se předem dodatečným úpravám a přečtěte si nápovědu k textacím. Rovnou zapomeňte na superlativy začínající na “nej”. Cenzurovány jsou také pouhý výpis klíčových slov a nicneříkající nebo nesmyslné věty. Z důvodu kontroly údajů poskytovatelem může registrace vašeho odkazu do tohoto typu katalogu firem pár dní trvat, tak neztrácejte trpělivost. Vyrozumění vám přijde na kontaktní email.

Registrace do katalogů firem Najisto.centrum.cz a Google

Směle využijte i bezplatné možnosti registrace do katalogu firem Najisto.centrum.cz, kde si pod vaším IČ  vyrobíte miniprezentaci podobně jako v předchozích případech. Pokud už jste se zaevidovali v jiných registrech, soustřeďte se na sestavení odlišných popisů vaší činnosti, abyste předešli duplicitám.

Posledním důležitým katalogem, kde byste neměli chybět, je pochopitelně firemní registr na Googlu, odkud se vaše vizitka překlopí i do map tohoto vyhledávače. Znovu si tu zajistíte zmínku o vašem podnikání včetně linku směřujícího ze sítě na váš web, čímž se vám zvedne skóre ve výsledku hledání.

Tolik ve stručnosti ke stěžejním registracím do online katalogů firem, které stimulují výkon a návštěvnost vaší platformy. Pokud vás zaujala myšlenka linkbuildingu, potažmo celková optimalizace stránek, vyhledejte profesionální SEO agentury. Ty vám navrhnou kompletní plán, jak se prosadíte ve virtuálním prostředí. Podle potřeby vám doporučí i další formy internetového marketingu a veškeré registraci do katalogů firem včetně vhodných textací vyřídí za vás. Máte-li ještě dotazy k přínosu registrací, pošlete nám je přes komentáře.

Jan Kováč