K čemu je konverze při SEO – optimalizaci

Účelem jakéhokoliv komerčního webu je přesvědčit návštěvníka, aby se stal zákazníkem. K dosažení co největšího počtu návštěvníků přitom slouží  co nejlepší přizpůsobení www potřebám lidí a strojových vyhledávačů. tento proces je označován jako SEO – optimalizace. Brno a Praha disponují největšímpočtem agentur poskytujících tento typ služeb. Dobří SEO specialisté jsou schopni zlepšit výkon stránek až o stovky procent, což majitelé platforem laicky řečeno poznají  na zisku. Odborníci ho ale vyhodnocují na základě konverze. Zjistěte, k čemu je vám tato veličina platná a proč byste jí měli věnovat pozornost.

Co označujeme za konverzi během SEO – optimalizace

Podnikatelé nejen v Brně a v Praze by měli znát konverzní poměr svých internetových stránek. Napoví jim, jaké množství lidí si prohlíželo jejich www a kolik z nich si nakonec nakoupilo. Nekomerční online projekt, například web o pamětihodnostech města, může za konverzi považovat třeba registraci k odběru turistických novinek. Za konverzní akci považujeme cokoliv, co jako provozovatelé stránek od cílové skupiny čekáme a nějakým způsobem z toho profitujeme.

Profesionálové na SEO – optimalizaci webů působící především v Brně a v Praze tudíž usilují o to, aby fulltextové vyhledávače nabízely danou platformu na některém z prvních míst. Je totiž známo, že odkazy na těchto pozicích využije absolutní většina uživatelů. Tím SEO zajišťuje stránkám skvělou návštěvnost. Jakmile se podaří lidi na webovky dostat, přichází ke slovu další část optimalizace. Ta činí stránky nejen uživatelsky atraktivní, ale hlavně takové, které přimějí návštěvníky ke koupi, rezervaci, ke stažení ebooku výměnou za kontakt nebo k nějaké jiné formě konverze.

Jak stanovíme dobrou konverzi

Různá odvětví dosahují i po provedení SEO – optimalizace rozdílných konverzních výkonů. Například úspěšný e-shop z Brna může mít konverzní poměr zhruba 10 %. Tento průměrný parametr bude pochopitelně jiný u online prodejce bot, kde se dá očekávat nižší obrátka zboží než v e-shopu s jídlem. Nicméně hodnota od 1 % níže obvykle signalizuje problém a není od věci objednat si audit webu. Ten provádí většina expertů na SEO bezplatně, protože bez něj nejsou schopni říci, co našim stránkám chybí, co je tudíž nutné opravit a kolik nás to bude stát. Jedině po hloubkové analýze nám specialista dokáže navrhnout strategický plán optimalizace včetně rozpočtu. My si pak jeho služby buď objednáme nebo je odmítneme s vědomím, že máme na stránkách chyby, které nás připravují o peníze.

SEO optimalizace nejen v Brně měří konverzi naší Landing page

Skvělá věc na procesu SEO je možnost přesného vyhodnocení efektu jednotlivých optimalizačních opatření. Schopnost našich www udělat z co nejvíce návštěvníků platící zákazníky se většinou sleduje na vstupní stránce – Landing page – kam lidi směrujeme třeba pomocí odkazů v emailech či příspěvcích na sociálních sítích. Kromě toho se na ní mohou proklikávat zájemci i z doplňkových PPC kampaní. Jedná se zkrátka o velmi frekventovanou stránku, kde potřebujeme maximum návštěvníků přesvědčit, aby provedli nějakou akci a došlo tudíž ke konverzi.

Jak by měla vypadat Landing page

U řady webů bývá Landing page shodná s Home page. Profesionálové v oboru SEO – optimalizace si dávají na vzhledu a obsahu vstupní stránky záležet. Ať už je vaší obslužnou lokalitou Brno nebo celá republika, musíte tam lidem naservírovat jasné produktové informace doplněné adekvátní grafikou a připravit tlačítka pro kýženou konverzní akci. Nedílnou součást obsahu Landing page tvoří též aktivní výzvy. Doslovně v nich lidem říkáme, aby akci provedli. Živíte-li se, řekněme, jako bytový architekt, můžete vaše výzva vypadat takto: Čeká vás renovace bytu? Využijte nezávazné konzultace s architektem.

Pokud tedy vnímáte SEO – optimalizaci bez ohledu na to, jestli pracujete v Brně nebo v jiném koutu Čech, jako řízenou investici, určitě se soustřeďte na konverzi. Právě tato veličina vás informuje o smysluplnosti úprav, které v rámci SEO platíte. Pro doplňující otázky směle využijte komentáře. Rádi vám odpovíme.

Jan Kováč